BWA Ostrowiec zaprasza na otwarcie wystawy.
Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’
Kurator: Adam Radoliński
Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’
Kurator: Adam Radoliński
Wernisaż: 13 września, 18.00
Wstęp bezpłatny
Wstęp bezpłatny
•••
“Kontury” Wystawa Bartosza Kokosińskiego
OBRYS
Wystawa „Kontury” Bartosza Kokosińskiego stanowi wnikliwą analizę współczesnego
życia, ukazującą napięcia między minimalizmem a nadmiarem, ciszą a hałasem, samotnością a przesyceniem.
Ta złożona i wielowymiarowa ekspozycja łączy dwie estetyki, które różnią się od siebie w sposób oczywisty, kształtując różnorodne doznania. Prostota i uporządkowanie zestawione są ze złożonością i chaosem. Autor, poprzez swoje dzieła, pokazuje, że w erze informacyjnego chaosu powrót do refleksji może być kluczem do odzyskania kontroli nad życiem.
Bartosz Kokosiński to artysta, który w umiejętny sposób łączy minimalizm i nadmiar, tworząc prace głęboko zakorzenione w kontekście współczesnych problemów społecznych i ekologicznych. Poprzez swoją twórczość, demonstruje, jak różnorodne i wielowymiarowe może być podejście do sztuki współczesnej.
Kokosiński udowadnia, że oba estetyczne bieguny mogą prowadzić do głębokich i bogatych doświadczeń artystycznych. Minimalizm w jego pracach nie jest jedynie redukcją, ale odkrywaniem istoty przekazu. Podobnie jak nasycenie i przytłoczenie nie są chaotycznym nadmiarem, lecz przemyślaną eksploracją. Artysta prowokuje do zastanowienia się nad tym, jak przebodźcowanie wpływa na naszą percepcję
rzeczywistości i nasze relacje z innymi. Każda z prac jest zaproszeniem do głębszej refleksji nad naszym miejscem w złożonym, współczesnym świecie.
Pierwsza Sala: OGNISKOWANIE
Pierwsza sala wystawy to przestrzeń oczyszczenia, umożliwiająca zostawienie za sobą nadmiaru codzienności. W pracach tych Kokosiński tworzy trójwymiarowe kompozycje z subtelnymi tonami i przejściami światła i cienia, co nadaje im unikalnego charakteru,
eksploruje esencję detalu i monochromatyczności. Skupiając się na podstawowych elementach wizualnych, takich jak linia, kształt i tekstura, buduje estetykę czystości i prostoty. Ceniąc oszczędność środków wyrazu, tworzy spokojną, kontemplacyjną atmosferę, buduje emocjonalnie czystą przestrzeń do interpretacji. Kompozycje zyskują siłę poprzez swoją skromność, a lekkie struktury stają się przeciwwagą dla nadmiaru
bodźców wizualnych.
Kokosiński, poprzez proste i naturalne materiały, tworzy dzieła, które zapraszają do refleksji nad istotą rzeczywistości. Sprowadzone do minimum puste przestrzenie między zakrzywionymi elementami symbolizują izolację i brak głębokich relacji, oferując
moment wytchnienia i introspekcji. Kokosiński łącząc prostotę z innowacyjnym podejściem do materiału ukazuje płynne transmisje struktury, skłaniając widza do refleksji nad istotą doświadczania sztuki.
Druga Sala: HIPERTROFIA
Druga sala wystawy wprowadza widza w świat wizualnego nadmiaru, kontrastujący niemal boleśnie z minimalistycznym podejściem pierwszej sali. Złożoność odzwierciedlająca przebodźcowanie, z którym codziennie się zmagamy. Prace te stają się metaforą naszego wewnętrznego stanu, przytłoczenia bodźcami. Złożoność kompozycji ma na celu wciągnięcie widza w zmysłowy świat, pełen energii, ruchu, ekspresji i zmysłowej intensywności. Artysta używa bogactwa detali i gęstość form w sposób maksymalny, zmusza widza do zastanowienia się nad konsekwencjami życia w świecie nadmiaru. Odnajdujemy tu elementy dynamicznej estetyki, różnorodne tekstury, tworzące poczucie intensywności i złożoności.
Artysta zdaje się celebrować temat wszechobecnych mediów i reklam, które zalewają nas swoimi przekazami, pozbawiając przestrzeni na własne myśli. W tym kontekście jego prace stają się krytyką współczesnego społeczeństwa, które traci zdolność do zatrzymania się i refleksji nad tym, co jest naprawdę ważne. Jego podejście ma na celu wywołanie silnych zmysłowych doznań u widza, angażując go na wielu poziomach.
WYPEŁNIENIE
Twórca, poprzez swoją zróżnicowaną twórczość, ukazuje, jak różnorodne mogą być doznania estetyczne w sztuce współczesnej. Jego prace są dowodem na to, że artysta może skutecznie łączyć różne style i podejścia, tworząc dzieła, które są zarówno głęboko kontemplacyjne, jak i zmysłowo intensywne. Wystawa prezentując analizę dwóch skrajnych postaw – minimalizmu i nasycenia, zaprasza do poszukiwania równowagi w
świecie pełnym sprzeczności. Kokosiński pokazuje, że granice między minimalizmem a nasyceniem są płynne, a ich połączenie może prowadzić do niezwykle bogatych i złożonych dzieł. Jego twórczość jest wyrazistym komentarzem na temat natury konsumpcjonizmu, nadmiaru informacji i materializmu, zachęcającym do głębszej refleksji nad stanem naszego świata. Prace te ukazują, jak różnorodne i pełne możliwości mogą być artystyczne eksploracje w XXI wieku.
Adam Radoliński
OBRYS
Wystawa „Kontury” Bartosza Kokosińskiego stanowi wnikliwą analizę współczesnego
życia, ukazującą napięcia między minimalizmem a nadmiarem, ciszą a hałasem, samotnością a przesyceniem.
Ta złożona i wielowymiarowa ekspozycja łączy dwie estetyki, które różnią się od siebie w sposób oczywisty, kształtując różnorodne doznania. Prostota i uporządkowanie zestawione są ze złożonością i chaosem. Autor, poprzez swoje dzieła, pokazuje, że w erze informacyjnego chaosu powrót do refleksji może być kluczem do odzyskania kontroli nad życiem.
Bartosz Kokosiński to artysta, który w umiejętny sposób łączy minimalizm i nadmiar, tworząc prace głęboko zakorzenione w kontekście współczesnych problemów społecznych i ekologicznych. Poprzez swoją twórczość, demonstruje, jak różnorodne i wielowymiarowe może być podejście do sztuki współczesnej.
Kokosiński udowadnia, że oba estetyczne bieguny mogą prowadzić do głębokich i bogatych doświadczeń artystycznych. Minimalizm w jego pracach nie jest jedynie redukcją, ale odkrywaniem istoty przekazu. Podobnie jak nasycenie i przytłoczenie nie są chaotycznym nadmiarem, lecz przemyślaną eksploracją. Artysta prowokuje do zastanowienia się nad tym, jak przebodźcowanie wpływa na naszą percepcję
rzeczywistości i nasze relacje z innymi. Każda z prac jest zaproszeniem do głębszej refleksji nad naszym miejscem w złożonym, współczesnym świecie.
Pierwsza Sala: OGNISKOWANIE
Pierwsza sala wystawy to przestrzeń oczyszczenia, umożliwiająca zostawienie za sobą nadmiaru codzienności. W pracach tych Kokosiński tworzy trójwymiarowe kompozycje z subtelnymi tonami i przejściami światła i cienia, co nadaje im unikalnego charakteru,
eksploruje esencję detalu i monochromatyczności. Skupiając się na podstawowych elementach wizualnych, takich jak linia, kształt i tekstura, buduje estetykę czystości i prostoty. Ceniąc oszczędność środków wyrazu, tworzy spokojną, kontemplacyjną atmosferę, buduje emocjonalnie czystą przestrzeń do interpretacji. Kompozycje zyskują siłę poprzez swoją skromność, a lekkie struktury stają się przeciwwagą dla nadmiaru
bodźców wizualnych.
Kokosiński, poprzez proste i naturalne materiały, tworzy dzieła, które zapraszają do refleksji nad istotą rzeczywistości. Sprowadzone do minimum puste przestrzenie między zakrzywionymi elementami symbolizują izolację i brak głębokich relacji, oferując
moment wytchnienia i introspekcji. Kokosiński łącząc prostotę z innowacyjnym podejściem do materiału ukazuje płynne transmisje struktury, skłaniając widza do refleksji nad istotą doświadczania sztuki.
Druga Sala: HIPERTROFIA
Druga sala wystawy wprowadza widza w świat wizualnego nadmiaru, kontrastujący niemal boleśnie z minimalistycznym podejściem pierwszej sali. Złożoność odzwierciedlająca przebodźcowanie, z którym codziennie się zmagamy. Prace te stają się metaforą naszego wewnętrznego stanu, przytłoczenia bodźcami. Złożoność kompozycji ma na celu wciągnięcie widza w zmysłowy świat, pełen energii, ruchu, ekspresji i zmysłowej intensywności. Artysta używa bogactwa detali i gęstość form w sposób maksymalny, zmusza widza do zastanowienia się nad konsekwencjami życia w świecie nadmiaru. Odnajdujemy tu elementy dynamicznej estetyki, różnorodne tekstury, tworzące poczucie intensywności i złożoności.
Artysta zdaje się celebrować temat wszechobecnych mediów i reklam, które zalewają nas swoimi przekazami, pozbawiając przestrzeni na własne myśli. W tym kontekście jego prace stają się krytyką współczesnego społeczeństwa, które traci zdolność do zatrzymania się i refleksji nad tym, co jest naprawdę ważne. Jego podejście ma na celu wywołanie silnych zmysłowych doznań u widza, angażując go na wielu poziomach.
WYPEŁNIENIE
Twórca, poprzez swoją zróżnicowaną twórczość, ukazuje, jak różnorodne mogą być doznania estetyczne w sztuce współczesnej. Jego prace są dowodem na to, że artysta może skutecznie łączyć różne style i podejścia, tworząc dzieła, które są zarówno głęboko kontemplacyjne, jak i zmysłowo intensywne. Wystawa prezentując analizę dwóch skrajnych postaw – minimalizmu i nasycenia, zaprasza do poszukiwania równowagi w
świecie pełnym sprzeczności. Kokosiński pokazuje, że granice między minimalizmem a nasyceniem są płynne, a ich połączenie może prowadzić do niezwykle bogatych i złożonych dzieł. Jego twórczość jest wyrazistym komentarzem na temat natury konsumpcjonizmu, nadmiaru informacji i materializmu, zachęcającym do głębszej refleksji nad stanem naszego świata. Prace te ukazują, jak różnorodne i pełne możliwości mogą być artystyczne eksploracje w XXI wieku.
Adam Radoliński