BWA Ostrowiec serdecznie zaprasza do zapoznania się z ofertą wystawienniczo-edukacyjną na miesiąc Listopad 2022.
PRZESTRZEŃ GÓRNA:
“COPYRIGHT (C) JUSTYNA GRODECKA”
„Copyright (C) Justyna Grodecka” pokazuje potencjał groteskowy zachowań obsesyjnych i wyznawczych. To alegoria zabobonności, która na całym świecie jest narzędziem władzy, wykorzystywanym w celu narzucenia określonej grupie społecznej pewnej filozofii czy systemu moralnego, który nosi znamiona kultu określonych wartości. W tym świecie rolę protagonisty pełni Twórca, natomiast antagonisty Odtwórca.
Justyna Grodecka – ur. 1998 w Warszawie. Artystka multidyscyplinarna. 2-krotna laureatka “Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia”. Laureatka Stypendium przyznawanego przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. 4-krotna laureatka “Stypendium Rektora dla najlepszych studentów ASP w Warszawie”. Studia na Wydziale Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Magister Sztuki z oceną celującą) i wydziale Freie Kunst na Akademie der BildendenKünsteMünchen, Monachium. Praca magisterska pt. “Copyright (C) Justyna Grodecka” otrzymała najwyższą ocenę pomimo bycia postrzeganą jako kontrowersyjny manifest artystyczny Justyny Grodeckiej; praca wzbudziła skrajne emocje. Na temat instalacji multimedialnej „Copyright (C) Justyna Grodecka” artystka udzieliła wywiadu Legalnej Kulturze. Laureatka wielu nagród.
WARSZTATY: GRAFIKA NA TKANINIE ,,KIESZONKOWY TRANSPARENT”
Każdy uczestnik wykona własny obrazek na tkaninie. Celem zajęć jest potrzeba wyrażenia nurtujących myśli i dylematów w formie małej grafiki. Za pomocą znaków, symboli czy haseł uczestnicy wykonają własne Copyright ©.
Na zajęciach grupa wykona wspólną pracę na tkaninie, gdzie malarsko przeniesie hasła, które są dla nich aktualnie ważne.
KOSZT UDZIAŁU ZA OSOBĘ 10 zł + oprowadzanie po wystawie: 20 zł/grupa
ANNA WOLSKA ,,PRZESTRZEŃ BARW”
“Prezentowana obecnie w BWA w Ostrowcu Świętokrzyskim wystawa jest kontynuacją procesu jaki wiązał się z moimi badaniami w trakcie realizacji doktoratu na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Wówczas szereg moich prac odnosiło się do pojęcia rzeczywistości lub jego przeciwieństwa. Ten fakt sprawiał, że świadomie czy podświadomie część prac nawiązywała do elementów natury lub powidoku budząc u odbiorcy określone skojarzenia.
W trakcie prac nad kolejnymi obrazami moje zainteresowania skierowały w kierunku problemów związanych głównie z kolorem – intensywności, czystości, mocy oddziaływania barwy, pojęcia emanacji, wibracji, energii, właściwości hipnotycznej czy psychosomatycznej. Nastąpiło więc całkowite odrzucenie treści w obrazie z przeniesieniem mojej uwagi na kolor
i jego określone możliwości budowania wartości plastycznych oraz oddziaływania na odbiorcę.
Obrazy zaczęły powstawać w mocnych intensywnych barwach – soczysta żółć, czerwień, błękit, kobalt dopełnianych kolorami pochodnymi – fioletem, różem, zielenią, pomarańczem…
Prace te wręcz krzyczą kolorem i wywierają określony wpływ na widza. Czasem na obrazach pojawia się pozioma linia. Nie ma ona jednak już charakteru horyzontu, raczej świetlnej lub ciemnej plamy, bo kolor, jej gęstość, przenikanie, rytm uderzeń pędzla stanowią dla mnie wystarczający rodzaj ekspresyjnej narracji.”
Anna Wolska – artystka interdyscyplinarna, absolwentka warszawskiej ASP, doktor sztuki (Wydział Sztuki UJK w Kielcach). Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej oraz Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie, gdzie prowadzi autorską pracownię „Kreacja artystyczna” oraz wykłada zagadnienia dotyczące budowy scenariusza i montażu wideo na kierunku Niestacjonarnym.
Od dwóch dekad dr Anna Wolska zajmuje się również promocją i animacją kultury, przez piętnaście lat prowadziła przy ZPAF OW galerię – Galerię Obok ZPAF, która programowo skupiała się na promocji „młodej fotografii”. W 2010 roku otrzymała Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „za szczególny wkład w promocję polskiej fotografii”. Dr Anna Wolska na swoim koncie posiada ponad sto projektów kuratorskich,
w tym wystawy indywidualne, festiwale, przeglądy, konkursy, wystawy międzynarodowe (Rok Polski w Hiszpanii i Danii).
Pomimo tak szerokich zainteresowań dr Anna Wolska hołduje tradycyjnemu malarstwu rozumianemu jako intelektualna gra na płaszczyźnie w obrębie barwy i materii.
WARSZTATY: MARMURKOWE OBRAZY
Na zajęciach poznamy orientalną, hydrograficzną technikę zdobienia inspirowaną Ebru Marbling. Technika ta pozwala na zaskakujące wykorzystanie koloru i jego przenikania się,
co tworzy oryginalną, marmurkową teksturę obrazu. Celem zajęć jest obserwacja wzajemnego oddziaływania koloru i jego ekspresji w trakcie tworzenia oryginalnych wzorów
z wykorzystaniem wody, odpowiednich farb i zwykłego patyczka. Podział kolorów na ciepłe, zimne lub całkiem kontrastowe pozwoli stworzyć wyjątkowe prace wyróżniające się efektem „marmurkowym”.
KOSZT UDZIAŁU ZA OSOBĘ 10 zł + oprowadzanie po wystawie: 20 zł/grupa
PRZESTRZEŃ DOLNA:
MAREK CECUŁA „ZAAM”
Tytuł wystawy to słowo z hebrajskiego oznaczające gniew Boga lub oburzenie.Instalacja składa się z kilkudziesięciu form ceramicznych w kształcie głów. Każda z nich oryginalna
w wyrazie, nieposiadająca szczegółowych cech konkretnej postaci, a jedynie zarys oczodołów i nosa. Usta przedstawione jako wklęsła forma lub „wyrwane” z formy ceramicznej stanowią o szczególnym, skłaniającym do refleksji wyrazie ekspozycji.
Marek Cecula, artysta, projektant, były dziekan wydziału ceramiki w Parsons School of Design w Nowym Jorku. ProfessoratNational College of Art and Design in Bergen Norway oraz w Royal College of Art w Londynie.
Jako artysta pracujący przez wiele lat w medium ceramicznym osiągnął wiodąca pozycję
i uznanie w tej dziedzinie a jego prace zaistniały w prestiżowych kolekcjach muzealnych.Założyciel firmy Modus Design działającej w Nowym Jorku od 1980 roku a od 2000 w Polsce.Równolegle z projektowaniem prowadzi działalność artystyczna pokazywana w licznych galeriach w kraju i za granicą.
Rafael Goldchain „I Am My Family”
Ekspozycja Rafaela Goldchaina to rodzinny album tradycyjnych fotografii portretowych z niekonwencjonalnym akcentem: łączącym ogniwem jest sam autor. W trakcie skomplikowanego procesutwórczego obejmującego zarówno badania genealogiczne, jak i proces przygotowania fotografii – użycie makijażu, stylizacji włosów, kostiumów i rekwizytów, Goldchain przeistacza się w swoich przodków, których przedstawia za pomocą fotograficznego medium.
OFERTA EDUKACYJNA:
Obu wystawom towarzyszy oferta edukacyjna. Oprowadzanie po ekspozycjach, to dobre podłożedo pracy z dziećmi i młodzieżą w bieżącym roku szkolnym.Wystawy korelują z takimi przedmiotami jak: język polski, historia, historia i teraźniejszość, wiedza o społeczeństwie. Ponadto istnieje możliwośćpoprowadzenia zajęć w języku angielskim.
WARSZTATY:
Podczas oprowadzania po wystawach szczególną uwagę poświęcamy sztuce portetu – przyglądamy się emocjom, jakie w sobie skrywają.
Malowanie papierowych masek. To warsztaty, na który każdy uczestnik otrzyma papierową maskę w kształcie twarzy. Na zajęciach będziemy pracować nad przedstawieniem na nich emocji z wykorzystaniem malarskich narzędzi. Wspólnie obejrzymy prace uczestników, zwracając uwagę na indywidualną ekspresję
w wyrażaniu siebie.
KOSZT UDZIAŁU ZA OSOBĘ 10 zł + oprowadzanie po wystawie: 20 zł/grupa
Rysowanie emocji na portrecie. Uczestnicy w parach wykonają wzajemnie portrety – szkicowy kontur cienia postaci. Następnie dodamy do nich kolor – próbując uchwycić charakter, temperament, nastrój i uczucia do portretowanej osoby.
KOSZT UDZIAŁU ZA OSOBĘ 6 zł + oprowadzanie po wystawie: 20 zł/grupa
Oferta ważna do 27.11.2022 roku
CENNIK – ZWIEDZANIE
Bilet normalny: 5 zł
Bilet ulgowy: 3 zł
Bilet dla dzieci do 7 lat: 1 zł
W środy obowiązuje bilet specjalny dla wszystkich zwiedzających w cenie 1 zł
Oprowadzanie po wystawie: 20 zł (od osoby lub grupy)